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Messages - Cancaro

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404 signing up

Steam Contact: http://steamcommunity.com/id/claustiger/
You can ask me the skype contact through steam

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Feedback and Suggestions / Map on the hud
« on: June 18, 2014, 03:11:34 am »
Don't know if anyone already suggested it, but it would be a lot easier for a captain to not constantly switch the map on and off.
How about a little map in a corner of the screen, maybe a little transparent... it could be useful on close range to work with the ally.
I don't mean a little map instead of the big one, just one more that you can add to the hud.

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404 - Clan Not Found


Chi siamo: Fondamentalmente un branco di pazzi, ma anche un Clan Italiano in cerca di sfide. Il nostro proposito è quello di raggiungere un livello sufficiente a risultare competitivi anche nei principali tornei. Ma baffanchiurlo la modestia, vogliamo arrivare a piallare tutti quelli che ci si parano dinnanzi e diventare le divinità indiscusse dei cieli di GoI!
Vantiamo già molti membri, attualmente circa una trentina, alcuni dei quali sono giocatori fatti e compiuti di lunga esperienza, altri stanno muovendo i primi passi.
Il livello attuale è buono, siamo competitivi nei match di alto livello e facciamo la differenza (per non dire il 90% delle kill) nei match dei novizi (che il più delle volte cerchiamo di evitare).


Cosa vogliamo: Divertirci. Quello è il proposito primo e fondamentale. Giochiamo per vincere, sempre, ma cerchiamo di farlo divertendoci. Questo per dire che non ammettiamo la mancanza di rispetto verso i compagni o verso gli avversari. Tantomeno vogliamo prendere questo gioco troppo seriamente.
Sproniamo a migliorare, ma non siamo selettivi in base alle capacità. Ognuno dei "veterani" è sempre disponibile a dare consigli o suggerimenti a chi ha iniziato da poco.


Orari: Non abbiamo orari all'interno del clan, ognuno si collega come gli pare e piace. Il metodo di ritrovo più utilizzato è quello di vedere qualcuno online da Steam e aggregarsi.
Al momento garantiamo la presenza di qualcuno di noi quasi tutte le sere, saltuariamente anche qualche pomeriggio e qualche mattina. L'unico appuntamento fisso, ma non obbligatorio, è quello che comunemente chiamiamo allenamento (mentre invece si dovrebbe chiamare cazzeggio professionale), e lo teniamo di domenica pomeriggio.
Tempo permettendo stiamo anche provando ad iscriverci ai Sunday Skirmish, ma in questo caso siamo più selettivi in fatto di abilità. Il coach ufficiale che decide la rosa è Neusy.


Linee di condotta: Ho già detto che non ammettiamo offese e insulti (verbali o nel contesto di gioco, come ad esempio sul nome delle navi). Per questo prediligiamo giocatori di una certa maturità. Non è escluso l'accesso ai più giovani, purché dimostrino di essere abbastanza ragionevoli da rispettare il gioco altrui e collaborare con gli altri membri dell'equipaggio.
Sia chiaro che su TeamSpeak passiamo il tempo a prenderci in giro, quindi siamo tutto fuorché gente seria.
TeamSpeak non è indispensabile per giocare con noi (salvo durante le competizioni ufficiali), ma è consigliato se volete farvi qualche risata.


Come Unirsi:
Il metodo più semplice, dato che state leggendo, è quello di rispondere a questo post.
Altrimenti abbiamo un gruppo ufficiale di Steam (http://steamcommunity.com/groups/GoIO_ita_competitive) dove potete vedere i membri, chiedere l'amicizia e fare la richiesta. Possibilmente fatelo con Neusy, Scoprione o me (Claus). Appena possibile vi contatteremo e gestiremo il vostro ingresso.
Stessa cosa vale all'interno del gioco: se vedete uno qualsiasi dei 404 contattatelo ed esprimete la vostra richiesta di entrare all'interno del clan, poi lui penserà a comunicarlo a chi di dovere.

Ovviamente, il clan è riservato agli italiani o a gente che parla italiano.

Detto questo a presto gente, ci si becca nei cieli!

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Gameplay / Re: 1.3.6 Harpoon Changes
« on: April 29, 2014, 05:00:32 am »
I can see the fun of the harpoon right now (it has become a totally different weapon from before), but isn't the recharge time too much? I mean, it's pretty much a tactical weapon that does no damage, it just swap and randomize ships placement. Let's say you use it for rams, it's a little too impredictable and it puts you at the mercy of the other(s) ship(s), even if you succeed (that is rare if the enemy has experienced engeneers).

No ship would use it as a main gun so, why the long recharge time? It can become a pretty useful weapon on rarely-used gun slots if it can shoot faster.

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Gameplay / Re: 1.3.6 Flamethrower Changes
« on: April 29, 2014, 04:45:55 am »
I've played a single match and I've made some tests in the sandbox with the new flamethrower. My opinion is that yes, flamethrower right now is op, but it doesn't mean that you can't beat someone using it, but surely you need a damn good crew to best it. I don't think the flamer must be nerfed like it was before, I like how it has become a useful gun, but something must be done.

Right now I think the DPS is the main problem of the flamer, it takes down hull armor too fast (and of course at the same time it disable everything, basically it's a weapon that does everything xD).
There are a lot of suggestion that could balance things back, like this one:
Might I suggest the buffing of the chem spray duration, along with the amount of firestacks it removes (i.e 4 instead of 3)?
I personally think that reducing the ammo of the flamer as long with is recharge time could rebalance things a bit, because it gives engeneers some time to counter the fires.

I preatty much agree with Skrimskraw.

so lets say you chemspray your entire ship, ok you are immune, then suddenly chemspray wears off, if your engineer is not there on the spot at the moment to renew it you are screwed: 20 stacks incoming fast and your component is down, repairing it takes time and meanwhile your other ship parts catches fire and you are now under completely lockdown by 2 flamethrowers that never stops shooting.

are we to put chemspray on our gunners, and have chemspray on all engineers? that seems to be the only solution here if you end up in a brawl with these double flamers.

the second you start shooting back, some part of your ship loses chemspray and catches fire, you either go full dps and try to get the kill, which you wont due to the fact that your guns will soon be useless. Or you go full defense and die anyway.

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Feedback and Suggestions / Traveller's theme
« on: April 28, 2014, 01:09:29 pm »
This is just my humble opinion, but I don't like the traveller's theme the way it is now. I mean, I like A LOT the idea of the traveller's theme and the concept, but all the items, expecially pots and swords, seems to have much lesser details than the ship. They also seems to work poorly with shadows.

Also the variety of the items I think can be improved; not just carpets, pots, swords and dreamcatchers, but since it's gypsy/merchant stye it could be boxes and barrels, cooking equipment, dresses, other colour cloth on the ropes (other than the standard carpet or just the dreamcatchers), books, ammo, and so on... since it's a traveller ship it can have any kind of everyday life equipment on it.
Of course I'm not saying EVERY ship should have EVERY KIND of items, or be full of them, but some variety other than copy and paste pots/carpets can be nice.

Again, this is my humble opinion, other than that you're doing a great job in keeping this game interesting ;)
...aand of course I hope my english is good enough xD

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