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Topics - Cancaro

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The Pit / Are the engines really necessary?
« on: September 21, 2015, 05:41:09 am »
There seems to be a generation of players, which seems to be the one grown in the last year, who consider the engines as something optional, like the range finder.
Maybe there was a boy scouts sale somewhere I didn't know of, because they all like to set up a tent and camp somewhere. "Eventually they will come to us", that's what both teams are thinking while the hours goes by.
Don't misunderstand me, I'm not writing this out of rage (spawn-killing those guys in the enemy home is one of the most satisfactory thing for me); I don't even find that illogical 'cause... you know... a flying airships game! Who wouldn't want to stay still in one place staring at beautiful clouds?
Some of you may object that piloting and outmaneuver the enemy could be much more entertaining for anyone, even for the crew, but... EXCUSE ME?! This isn't star wars, we're flying zeppelins, duh!
Others may say that this game isn't a Flying Turret Simulator, and pretend that adjust the fighting tactic according to the enemy behavior is the soul of any team/co-op game, as well as the proof you're a good strategist/captain. Again, you people don't even know what you're talking about. Isn't camping a strategy? Works for everyone, except high level players but that's because they are pro. Maybe doesn't work even with coordinated teams, but that's just because the ally sucks.
So.. the point of all this post is an awesome suggestion! Why not make the engines a tool the captain can bring, along with kerosene, parachute and such? That's the smartest thing because without them the ship has:
- less component to repair;
- less volume the enemy can hit;
- less weight for hydrogen;
- less noise (statistics says that main engineers on pyramidions have more than 63% of probability of becoming deaf before hitting 40 years old).
Think about it. At least you can make the main engine as a tool, and leave the turning ones.

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Feedback and Suggestions / Rematch?
« on: May 09, 2015, 09:46:38 am »
I think a lot of new players don't click on rematch (when they lose) because they think it will be another match with the same teams. So maybe write under rematch "teams will be scrumbled".

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Feedback and Suggestions / Map on the hud
« on: June 18, 2014, 03:11:34 am »
Don't know if anyone already suggested it, but it would be a lot easier for a captain to not constantly switch the map on and off.
How about a little map in a corner of the screen, maybe a little transparent... it could be useful on close range to work with the ally.
I don't mean a little map instead of the big one, just one more that you can add to the hud.

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404 - Clan Not Found


Chi siamo: Fondamentalmente un branco di pazzi, ma anche un Clan Italiano in cerca di sfide. Il nostro proposito è quello di raggiungere un livello sufficiente a risultare competitivi anche nei principali tornei. Ma baffanchiurlo la modestia, vogliamo arrivare a piallare tutti quelli che ci si parano dinnanzi e diventare le divinità indiscusse dei cieli di GoI!
Vantiamo già molti membri, attualmente circa una trentina, alcuni dei quali sono giocatori fatti e compiuti di lunga esperienza, altri stanno muovendo i primi passi.
Il livello attuale è buono, siamo competitivi nei match di alto livello e facciamo la differenza (per non dire il 90% delle kill) nei match dei novizi (che il più delle volte cerchiamo di evitare).


Cosa vogliamo: Divertirci. Quello è il proposito primo e fondamentale. Giochiamo per vincere, sempre, ma cerchiamo di farlo divertendoci. Questo per dire che non ammettiamo la mancanza di rispetto verso i compagni o verso gli avversari. Tantomeno vogliamo prendere questo gioco troppo seriamente.
Sproniamo a migliorare, ma non siamo selettivi in base alle capacità. Ognuno dei "veterani" è sempre disponibile a dare consigli o suggerimenti a chi ha iniziato da poco.


Orari: Non abbiamo orari all'interno del clan, ognuno si collega come gli pare e piace. Il metodo di ritrovo più utilizzato è quello di vedere qualcuno online da Steam e aggregarsi.
Al momento garantiamo la presenza di qualcuno di noi quasi tutte le sere, saltuariamente anche qualche pomeriggio e qualche mattina. L'unico appuntamento fisso, ma non obbligatorio, è quello che comunemente chiamiamo allenamento (mentre invece si dovrebbe chiamare cazzeggio professionale), e lo teniamo di domenica pomeriggio.
Tempo permettendo stiamo anche provando ad iscriverci ai Sunday Skirmish, ma in questo caso siamo più selettivi in fatto di abilità. Il coach ufficiale che decide la rosa è Neusy.


Linee di condotta: Ho già detto che non ammettiamo offese e insulti (verbali o nel contesto di gioco, come ad esempio sul nome delle navi). Per questo prediligiamo giocatori di una certa maturità. Non è escluso l'accesso ai più giovani, purché dimostrino di essere abbastanza ragionevoli da rispettare il gioco altrui e collaborare con gli altri membri dell'equipaggio.
Sia chiaro che su TeamSpeak passiamo il tempo a prenderci in giro, quindi siamo tutto fuorché gente seria.
TeamSpeak non è indispensabile per giocare con noi (salvo durante le competizioni ufficiali), ma è consigliato se volete farvi qualche risata.


Come Unirsi:
Il metodo più semplice, dato che state leggendo, è quello di rispondere a questo post.
Altrimenti abbiamo un gruppo ufficiale di Steam (http://steamcommunity.com/groups/GoIO_ita_competitive) dove potete vedere i membri, chiedere l'amicizia e fare la richiesta. Possibilmente fatelo con Neusy, Scoprione o me (Claus). Appena possibile vi contatteremo e gestiremo il vostro ingresso.
Stessa cosa vale all'interno del gioco: se vedete uno qualsiasi dei 404 contattatelo ed esprimete la vostra richiesta di entrare all'interno del clan, poi lui penserà a comunicarlo a chi di dovere.

Ovviamente, il clan è riservato agli italiani o a gente che parla italiano.

Detto questo a presto gente, ci si becca nei cieli!

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Feedback and Suggestions / Traveller's theme
« on: April 28, 2014, 01:09:29 pm »
This is just my humble opinion, but I don't like the traveller's theme the way it is now. I mean, I like A LOT the idea of the traveller's theme and the concept, but all the items, expecially pots and swords, seems to have much lesser details than the ship. They also seems to work poorly with shadows.

Also the variety of the items I think can be improved; not just carpets, pots, swords and dreamcatchers, but since it's gypsy/merchant stye it could be boxes and barrels, cooking equipment, dresses, other colour cloth on the ropes (other than the standard carpet or just the dreamcatchers), books, ammo, and so on... since it's a traveller ship it can have any kind of everyday life equipment on it.
Of course I'm not saying EVERY ship should have EVERY KIND of items, or be full of them, but some variety other than copy and paste pots/carpets can be nice.

Again, this is my humble opinion, other than that you're doing a great job in keeping this game interesting ;)
...aand of course I hope my english is good enough xD

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